onsdag 29 oktober 2014

Amerikanska bolag

Jag läser på Avanzas hemsida att de Svenska investerarna flyr Stockholmsbörsen för den Amerikanska marknaden. Bara i år ska 10 000 av Avanzas kunder ha köpt Amerikanska aktier, vilket är en ökning med 60 procent. När jag ser att McDonalds aktie börjar sjunka mot 90 USD har även jag svårt att låta bli.

Apple Inc som nyligen lanserat Iphone 6 och 6 Plus
Men jag investerar just nu enbart i Svenska bolag av två anledningar.
1. Jag har inte investerat i aktier särskilt långe. Jag vill bli lite varm i kläderna innan jag ger mig ut på den amerikanska marknaden.
2. Det gäller väl för en aktieinvesterare att gå mot strömmen. Det känns inte riktigt rätt att göra som 2500 andra Avanza kunder och investera i Apple. Man blir väl inte miljonär med en sådan strategi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar