tisdag 3 februari 2015

Börjar sälja mina innahav

Sålt bort Alfa Laval till kursen 158,80 efter en okej årsrapport. Jag börjar nu sälja bort samtliga innehav till följd av den extremt högt värderade marknaden. Nu har stockholmsbörsen (omxs30) stigit 16 av 22 handelsdagar, om börsen stiger lika mycket som i Januari kommer året sluta på en 90% uppgång. När vänder det? Jag har en teori om att en större börsnedgång eller börskrasch kommer efter utdelningsperioden. Eftersom alla som sökt sig till marknaden på grund av nollräntan då fått den direktavkastning/ränta som de sökt och då börjar sälja sina innehav. Vi vet hur det går när alla säljer ingen köper och panik utbryter på marknaden. Så jag väljer att inom kort sälja Nokian och Swedbank också. Jag säljer dock inte Bonheur förs än aktierna ligger på plussidan, oljan har börjat leta sig uppåt nu på sistone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar