tisdag 10 februari 2015

Nytt inköp

Idag köpte jag en mindre post i Nibe Industrier till 195 kr. Under dagen tappade aktien 14,3% och jag passade på att plocka in aktien. Detta kvalitetsbolag har som vision är att skapa energilösningar i världsklass, genom främst värmepumpar. Nibe har visat vinst varje är sedan 1948 och samtidigt vuxit från 10 till 250 mkr. Ägarna har satt upp målet att Nibe ska växa i snitt 20% per är, vilket också infriats sedan 1993.

Jag kan nu se 2 potentiella framtida utveckling för denna aktie. I värsta fall visar det sig att oljeprisfallet slagit hårt mot bolaget och aktien fortsätter att sjunka i och med årsrapporten 19de februari. Eller så visar sig detta vara en tillfällig rekyl och aktien stiger tillbaka till 200-210 kr där vi är vana att se den. Jag hoppas förstås på det senare.

Idag lade jag också in en köporder på BankNordik som förhoppningsvis går igenom imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar